حقوق شهروندی

مرکز توسعه راهبردی حقوق شهروندی

حقوق شهروندی

مرکز توسعه راهبردی حقوق شهروندی

دیدار با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

دیدار اعضای شورای مرکزی و رییس شاخه حقوقدانان حزب وحدت و همکاری ملی 

 

 با آیت الله هاشمی رفسنجانی  

تصاویر

راه چمنی در گفتگو با مهر:

جزئیاتی از دیدار حزب وحدت و همکاری ملی با هاشمی/ دیدار با علی لاریجانی در آینده نزدیک

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان جزئیاتی از دیدار تشکل متبوعش با هاشمی رفسنجانی، گفت: در آینده نزدیک با علی لاریجانی و سید حسن خمینی دیدار خواهیم داشت.

محمدرضا راه چمنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دیدار حزب وحدت و همکاری ملی با آیت الله هامشی رفسنجانی، گفت:در این دیدار ما گزارشی از روند زمان شکل گیری حزب وحدت و همکاری ملی و اهدافی که حزب دنبال می کند و همچنین گزارشی از عملکرد و کارهایی که تاکنون حزب داشته است ارائه شد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، ادامه داد: همچنین معیارها و ویژگی هایی را که برای انتخاب رئیس جمور آینده تدوین کرده ایم را مطرح و راهکار انتخاب کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کردیدم.

وی در مورد اظهارات هاشمی در این دیدارافزود: آیت الله هاشمی توصیه هایی در مورد نظم تشکیلاتی ، آموزش حزبی و ضرروت وجود تشکیلات داشت و در ادامه گفت: با توجه یه اینکه احزاب آنقدر فراگیر و قدرتمند نشدند که بتوانند به تنهائی در مسائل مختلف تاثیرگذار باشند لذا بهتر است که برای رسیدن به موفقیت بایکدیگر کار مشترک داشته باشند.

راه چمنی در پاسخ به این سوال که با توجه به توصیه هاشمی در مورد ائتلاف وحدت میان احزاب، آیا حزب وحدت و همکاری ملی بر استراتژی خود یعنی حضور مستقل در انتخابات تاکید دارد؟ تصریح کرد: مخاطب هاشمی ما نبودیم و کلا وی یک سفارش کلی کرد و مفهومش این نیست که به حزب ما توصیه کرده باشد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، در ادامه با اشاره به دیدار های آینده این حزب با دیگر چهره های سیاسی گفت: دیدار با سید حسن خمینی و همچنین برخی از مسوولان و سران قوا از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در دستور کار حزب وحدت و همکاری ملی قرار دارد.

وی افزود: درخواست ما برای دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است و هدفمان از این دیدار مطرح کردن مشکلات جامعه و مردم و رساندن این مشکلات به گوش مسوولان است.

وی ارائه دیدگاهها و بیان مشکلات احزاب را از دیگر اهداف این دیدار عنوان کرد و گفت: از طرف دفتر آقای لاریجانی با کلیات این دیدار موافقت شده و ما منتظر اعلام تاریخ این دیدارهستیم.

راه چمنی همچین در پاسخ به این سوال که آیا دیدار با کانیدیداهای انتخاباتی مانند عارف نیز از برنامه های شما خواهد بود ، گفت: دیدار با کاندیداها بدلیل اینکه شائبه حمایت از آن را ایجاد می کند نخواهیم داشت؛ اما ممکن است برخی از آنان را برای شنیدن برنامه هایشان به جلسات شورای مرکزی دعوت کنیم.

به گزارش مهر، هاشمی‌رفسنجانی دی دیدار با حزب وحدت و هماکاری ملی ، احزاب و جمعیت‌های کوچک و همسو را به ائتلاف برای تشکیل احزاب بزرگتر دعوت کرد و یادآور شد: در روند تشکیل ائتلاف‌ها و یا جبهه‌ها باید از تکروی، خودمحوری و گسترش بی‌قاعده و منطق جلوگیری کرد تا بتوان در تصمیم‌سازی و فعالیت سیاسی و اجتماعی موفق بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد