حقوق شهروندی

مرکز توسعه راهبردی حقوق شهروندی

حقوق شهروندی

مرکز توسعه راهبردی حقوق شهروندی

محجوب خبر داد:

 قراردادهای سفیدامضاء فرزند بحران‌های بازار کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قراردادهای سفیدامضاء را متاثر از بحران‌های بازار کار دانست و گفت: زمانی که میزان اشتغال محدود باشد، معضلاتی مانند قراردادهای سفید امضاء متولد می‌شوند.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: اگر تعداد کارگران با درآمد کارفرما همسو نباشد؛ کارفرما باید راهی برای حفظ کارگران خود برای سال‌های طولانی پیدا کند؛ اما در شرایطی که تعداد متقاضی کار زیاد و شغل کم است، کارفرمایان به دنبال راه‌هایی هستند که کارگران خود را پس از مدتی اخراج کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قراردادهای سفید امضاء حاکی از آن است که ادعاهای دولت در مورد اشتغال‌زایی صحیح نیست و همچنان بیکاری در جامعه موج می‌زند.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری قانون در مورد قراردادهای سفید امضاء روشن است، تصریح کرد: مطابق با تبصره ماده ۱۱ قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است کارفرمایان را مکلف به عقد قرارداد کار در ۴ نسخه کند.

محجوب عقد قرارداد کار در ۴ نسخه را راهی برای پیشگیری از قراردادهای سفید امضاء دانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی از کارفرمایان از ارائه قرارداد به کارگرانشان خودداری می‌کنند که این اقدام فارغ از اینکه قرارداد، سفید امضاء باشد یا هر چیز دیگری که در آن نوشته شده باشد؛ خلاف قانون به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد قراردادهای سفید امضاء بیان کرد: سوال ما این است که چرا مسئولان این وزارتخانه پیگیر اخذ قراردادهای امضاء شده میان کارفرمایان و کارگران نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون هرگونه عقد قراردادهای سفید امضا را نفی کرده گفت: متاسفانه اجرای غلط و بی‌اعتنایی به اجرای قانون موجب رواج این نوع قراردادها شده است./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد